Coaching jako zarządzanie systemowe
Coaching systemowy pozwala postrzegać organizacje jako całość – (system osób które łączą relacje, cele zasady, zadania). Ponadto każdy człowiek jest częścią innych systemów takich jak: system rodzinny, czy system organizacji, w której pracuję, społeczności w której funkcjonuje. Jednym z ważniejszych elementów każdego systemu jest jakości komunikacji, wewnętrznych relacji, kultury organizacyjnej, czy kontekstu kulturowego w jakim jest osadzony. Każdy z uczestników danego systemu pełni w nim określone role, realizuje cele. Skuteczność systemu zależy od świadomości pełnionych ról, oczekiwań, zadań, które się ma do zrealizowania.
Coaching systemowy to praca na zasobach jednostki i organizacji. To tworzenie wizji, budowanie i rozwój firmy, za pomocą mocnych stron i potencjału istniejącego w zespole poprzez podnoszenie komunikacji na coraz wyższe poziomy.
Celem coachingu systemowego jest również rozwój kompetencji i umiejętności poszczególnych osób zespołu w celu poprawy wewnętrznej komunikacji w zespole, to również współpraca poszczególnych członków zespołu nad celem zespołu. Wspólna praca coachingowa w zespole pomaga na odkrycie unikalnych wartości zespołu. Poszerza pole świadomości w obszarze współodpowiedzialności za realizację celów i zadań zespołu. Ostatecznym efektem coachingu systemowego jest bardziej efektywna realizacja celów, misji i zysków firmy. Celem poszczególnych sesji coachingowych jest stymulowanie dalszego rozwoju kompetencji poszczególnych członków zespołu.
Program szkolenia
Rola coachingu w zarządzaniu systemowym
Identyfikacja celów wskazanych przez zespół
Zastosowanie coachingu w procesach zespołu/grupy
Stosowanie narzędzi w coachingowych w zarządzaniu.
Praca na zasobach zespołu
Coaching systemowy a superwizja w zespole
Mentoring – budowanie autorytetu lidera
Korzyści
Nabycie umiejętności konstruktywnego rozwiązywania konfliktów interpersonalnych w zespole lub konfliktów interesów
Zwiększenie odpowiedzialności poszczególnych członków zespołu za wspólny sukces
Umiejętność stosowania coachingu w zarządzaniu.
Umiejętność kierowania zespołem metodą coachingową.
Nabycie umiejętności wsparcia własnego zespołu
Podniesienie kwalifikacji w zakresie coachingu
Systemowe rozwiązywanie problemu w grupie.
Poprawa komunikacji w zespole.
Uzyskanie wsparcia w pełnieniu ról przez poszczególne osoby w organizacji.
Pomoc w realizacji celów poszczególnych pracowników.
Podejście integralne w funkcjonowaniu organizacji.
Dla Kogo
Dla menadżerów wyższego/niższego szczebla
Przedsiębiorców małych i dużych firm
Liderów zespołów szukających metod na rozwój i wsparcie własnych zespołów
Metody pracy
warsztatowa, treningowa, interaktywna, ćwiczeniowa, wykładowa, praca własna
Czas trwania
24 h / 3 dni szkoleniowe
Cena
1800 zł
Nota prawna:
Wszystkie programy szkoleń stanowią własność Instytutu Rozwoju Integralnego.
Zgodnie z postanowieniami Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, cytowanie całości lub fragmentów jest dopuszczalne wyłącznie z podaniem źródła cytatu.
Wszelkie prawa zastrzeżone.