Profesjonalne Studium Coachingu – Coach Business & Life
PLAN I PROGRAM KSZTAŁCENIA
STUDIA PODYPLOMOWE
w zakresie Profesjonalne Studium Coachingu – Coach Business & Life
- Studia podyplomowe w zakresie Profesjonalne Studium Coachingu – Coach Business & Life w Wyższej Szkole Biznesu w Radomiu prowadzone są w formie niestacjonarnej. Studia trwają 2 semestry.
- Plan studiów i program kształcenia określa Tabela.
OPIS PLANU STUDIÓW I PROGRAMU KSZTAŁCENIA
Cel kształcenia:
Głównym celem studiów podyplomowych: Profesjonalne Studium Coachingu – Coach Business & Life jest nabycie wiedzy, kompetencji i umiejętności z zakresu coachingu w celu profesjonalnego przygotowania do zawodu coacha. Przedstawiany program kształcenia obejmuje szerokie spektrum wiedzy i doświadczeń wyniesionych z praktyki coachingowej, a także ogólnej tradycji i kultury coachingu praktykowanej w Polsce i na świecie.
Celem studiów jest przygotowanie do świadomego pełnienia zawodu coacha poprzez nabycie wiedzy, umiejętności, kompetencji i praktyki w obszarze coachingu. Przyswojenie wiedzy na temat historii i różnorakich teorii coachingu, a także możliwości i rodzajów specjalizacji.
Jednym z ważniejszych obszarów kształcenia jest nabycie wiedzy i kształtowanie postawy coacha w odniesieniu do etycznych i prawnych aspektów pracy coacha.
Celem studiów jest również pomoc w budowaniu własnej kariery zawodowej, budowanie własnego warsztatu, poznanie narzędzi i praktycznego ich zastosowania.
Utrwalanie i pogłębienie aspektów psychologicznych związanych z rozwojem osobistym i zawodowym w procesie coachingowym zarówno klienta jak i coacha. Poznanie ogólnej struktury pracy coachingowej zarówno w wymiarze teoretycznym i praktycznym, poznanie procesu coachingowego, sposobów superwizji i ewaluacji.
Poprzez warsztaty, ćwiczenia i staże student nabędzie praktycznej wiedzy i umiejętności na temat zastosowania narzędzi w danych obszarach pracy coachingowej wskazanej przez klienta. Program realizowany w odniesieniu do dwóch głównych specjalizacji coachingowych, czyli „Strefa Life” i „Strefa Biznes” w celu integralnego rozwoju osobistego i grupowego. Uczestnicy studiów będą mieli możliwość doskonalenia umiejętności coach’a pod opieką mentora.
Adresat studiów:
Studia adresowane są do osób zainteresowanych rozwojem osobistym, zawodowym, wspieraniem w rozwoju osób indywidualnych, grup, zespołów i firm. W szczególności pedagogów, psychologów, doradców, terapeutów, wychowawców i nauczycieli, managerów i osób pełniących kierownicze stanowiska, osób zarządzających zasobami ludzkimi.
Sylwetka absolwenta:
Absolwent studiów zostanie wyposażony w wiedzę teoretyczną na temat coachingu.
Nabędzie praktycznych kompetencji w zakresie pracy coacha i budowania własnego wizerunku.
Słuchacze posiądą umiejętności zastosowania zdobytej wiedzy w pracy coacha jak i budowania własnego biznesu/działalności.
Absolwenci będą mogli podejmować pracę coachingową indywidualnie z klientem, grupą i w różnych typach organizacji, firm i instytucji.
Plan i program kształcenia został opracowanych przy niżej wymienionych założeniach:
1. Ogólna liczba godzin wynosi 180, w tym wykłady stanowią 45 godzin, ćwiczenia – 135 godzin. Ogólna liczba punktów ECTS wynosi 60. Zajęcia są realizowane w układzie:
- semestr 1 – 87 godzin, 28 punktów ECTS;
- semestr 2 – 93 godzin, 32 punktów ECTS;
2. Zajęcia będą się odbywać w formie zjazdów i kursów e-lerningowych. W trakcie jednego semestru liczba zjazdów, liczba godzin zajęć w jednym zjeździe (przy planowaniu zajęć, sobotę, niedzielę) i określonych dla nich godzin wyniesie:
- semestr 1: 5 zjazdów z liczbą godzin 14-16 godzin w trakcie jednego zjazdu;
semestr 1: 14 h wykładów prowadzonych w systemie e-learningowym.
- semestr 2: 5 zjazdów z liczbą godzin 14-18 godzin w trakcie jednego zjazdu.
Semestr 2: 10 h wykładów prowadzonych w systemie e-learningowym.
3. Formy zaliczenia przedmiotów – zaliczenia. Zasady ich uzyskania określają prowadzący
w sylabusach. Zgodnie z tabelą planu studiów przedmioty zaliczone są bez oceny – wpis „zal.”.
4. Liczba wpisów średnio w semestrze wynosi 9.W sekwencji przedmiotów uwzględniono najpierw te o charakterze ogólnym, wprowadzającym, w kolejnym etapie – uszczegóławiające zakres studiów. Przedmioty starano się tak zaplanować, aby oba semestry miały zbliżoną liczbę godzin, porównywalną liczbę egzaminów i zaliczeń. Liczba godzin zajęć, przedmiotów, zaliczeń, przedstawia się następująco:
Lp. |
Liczba |
Semestr I |
Semestr II |
Razem |
1 |
Godzin |
87 |
93 |
180 |
2 |
Przedmiotów |
10 |
9 |
19 |
3 |
Egzaminów |
0 |
1 |
1 |
4 |
Zaliczeń |
10 |
8 |
19 |
5. W trakcie studiów nie przewiduje się realizacji praktyk zawodowych.
6. Studia kończą się napisaniem pracy przez studenta w formie eseju na temat wybranego obszaru zainteresowań w coachingu. Praca to jest formą dopuszczenia do egzaminu.
7. Przy zaliczeniach i egzaminach stosuje się skalę ocen zgodną z Regulaminem Studiów Podyplomowych Wyższej Szkole Biznesu w Radomiu