Strategia sprzedaży i zarządzanie asortymentem
Strategia sprzedaży to zbiór aktywnych działań przedsiębiorstwa, które mają zapewnić realizację celów sprzedażowych firmy wobec rynku. Jest to wybór celów i reguł przedsiębiorstwa, które w określonym czasie nadają kierunek sprzedażowym działaniom, wyznaczając rozmiary, kombinacje, alokacje środków w zależności od zmieniającej się sytuacji rynkowej. Istotą strategii sprzedaży jest również wpływanie na rynek w celu osiągnięcia na tym rynku sukcesu sprzedażowego.
Sprzedaż to jeden z podstawowych elementów działalności przedsiębiorstwa generujący w znacznym stopniu zyski. Aby osiągnąć zyski niezbędne jest odpowiednie zaplanowanie sprzedaży. Planowanie ułatwia podejmowanie dalszych działań związanych z zapewnieniem i późniejszym wykorzystaniem zasobów organizacyjnych (tj. zasoby ludzkie, rzeczowe, finansowe, informacyjne itd.), których rezultatem będzie realizacja wizji sprzedażowej i tym samym strategii rynkowej, marketingowej i promocyjnej.
Zakres szkolenia
Istota strategii sprzedaży
Proces formułowania strategii sprzedaży
Analiza rynku, konsumenta i konkurencji
Ceny i promocje
Rodzaje strategii sprzedaży
Zarządzanie asortymentem
Cel szkolenia
Zapoznanie się z rodzajami strategii sprzedaży.
Zrozumienie atrakcyjności rynku i możliwości i zagrożeń w odniesieniu do silnych i słabych stron danej firmy.
Rozwój umiejętności tworzenia i planowania strategii sprzedaży, która przekłada się na wzrost sprzedaży i zysku firmy.
Przedstawienie sposobów zarządzania asortymentem wpływających na wzrost dostrzegalności produktu i świadomości marki, a w konsekwencji na zwiększenie sprzedaży.
Korzyści
Zapoznanie się z różnymi technikami i strategiami sprzedaży
Zwiększenie wydajności sprzedaży
Wypracowanie gotowych narzędzi
Osiągnięcie większej skuteczności
Wzrost efektywności sprzedaży
Wzrost zadowolenia klientów i umocnienie pozycji na rynku
Dla kogo
Dla sieci handlowych, właścicieli małych i średnich sklepów, przedstawicieli handlowych, pracowników działów sprzedaży, oraz wszystkich pracowników odpowiedzialnych za sprzedaż.
Czas trwania
14 h/ 2 dni szkoleniowe
Cena
990 zł
Nota prawna:
Wszystkie programy szkoleń stanowią własność Instytutu Rozwoju Integralnego.
Zgodnie z postanowieniami Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, cytowanie całości lub fragmentów jest dopuszczalne wyłącznie z podaniem źródła cytatu.
Wszelkie prawa zastrzeżone.